tisdag, maj 23, 2006

Tre andra inlägg i dagens debatt

I dagens Sydöstran har jag min krönika där jag diskuterar och förklarar den senaste veckans diskussioner kring hur vi ska bemöta de främlingsfientliga partierna. Eftersom Sydöstran inte lagt ut den på nätet än... så lägger jag den i blogginlägget här nedanför. Rubriken är "Kom upp ur sandlådan!" Då menar jag borgarna.

I Sydöstran finns det också en artikel om stormötet med Nätverk mot rasism. Kolla gärna in den här.

Ett annat inlägg i dagens debatt är Radio P4:s "Uppdrag Blekinge" där kanalchefen Bosse Svensson och Sydöstans chefredaktör Hans Bulow diskuterar kring hur man ska bemöta de främlingsfientliga partierna. Jag fick faktiskt medhåll för sossarnas linje där. Det är bra att fler vågar ta ställning! Här hittar ni Uppdrag Blekinge.