lördag, april 01, 2006

Vi vann femteplatsen!

Vi vann! SSU och partiets visionärer utmanade på partikongressen och vann femteplatsen. Efter en rätt långdragen kongress blev det först omröstning om tredjeplatesen. Den vann Peter Jeppsson från Sölvesborg. Grattis Peter!


På femteplatsen hade vi förberett oss för att ge dem en rejäl omgång. Efter tre grymma tal av Patrik Andersson, Faraj Abu iseifan och Eva Strömqvist gick Nils-Olov Olofsson upp och sa att han inte längre ställde upp på femteplatsen. Det betydde att jag kom på femteplatsen.


Det känns otroligt skönt och nu är det dags för att fira ett par dagar. :-) Sedan fortsätter dock kampen och vägen mot riksdagen. Med ännu fler vänner med mig än innan är jag övertygad om att jag har en stor chans att bli inkryssad i september. Låt oss visa blekingeborna en valrörelse de sent glömmer och kämpa ännu hårdare mot alla världens orättvisor.

Jag vill bara passa på att tacka alla som hittills stött mig och säga att det som hänt än så länge bara varit uppvärmningen. Nu höjer vi tempot!